dinsdag 25 januari 2011

Revisie bovenleiding - V

Bij het reviseren van de bovenleiding loop ik toch tegen verrassingen aan! Wil je de bovenleiding functioneel gebruiken, dan moet die in de eerste plaats zéér precies opgehangen zijn. Anders wipt bijv. de pantograaf er onder vandaan of de panto loopt vast op een bepaalde plek. De bovenkant van de pantograaf zet ik niet helemaal vlak en recht, maar een tikkeltje een bolling erin. Ik merkte dat met het ombouwen van de 265, die anders bij bepaalde masten vastliep. Standaard staat er ook veel te veel opwaartse druk op die panto's. Dan drukken ze de bovenleiding bijna tegen het plafond...lol. Dus bij een panto met 2 veren, 1 veertje verwijderen, dan hebben ze nog genoeg veerkracht om contact te maken. De geëtste panto van Ombouwer 36 heeft heel weinig veerdruk, maar loopt toch overal perfect onderdoor...
Ik gebruik verkoperd ijzerdraad van 0,5 mm als rijdraad en iets dikkere draden als hangdraden. Sommerfeldt is de enige die deze soort enkele draden in het assortiment heeft.
Hierbij een foto van Mw. 265 met achterwagen 503, nu goed rijdend op de bovenleiding!


En hier is werkwagen No. 6 - achter de Unimog - profielmetingen aan het doen t.b.v. de nieuwe bovenleiding: