donderdag 29 september 2011

Revival voor de Düwag tram ! !

Na jaren ergens onder in een doos te hebben gelegen als onbruikbaar materiaal, heb ik de Kato Düwag tram met o.a. wat nieuwe onderdelen weer helemaal opgefrist en gangbaar gemaakt.Bij het omzetten op de bovenleiding stuitte ik op iets geks! De kap zelf is voorzien van een koperen leiding die bij het inklikken op het chassis contact maakt met het elektrisch circuit. Voor bovenleiding bedrijf moet op de printplaat een kruiskop schroefje worden verzet, simpel! Maar op de bovenleiding rijden, HO MAAR!!! Kap nog eens goed bekeken, blijkt dat de pantograaf helemaal geen contact maat met  de koperen leiding. Die stopt vlak voor het schroefje van de pantograaf, Soldeerverbinding gemaakt...RIJDEN ! Dit staat dus nergens in de Kato handleiding, wat verder een onberispelijk merk is. Ook is bij bovenleiding bedrijf de massa maar op 1 rail geschakeld. Gauw even de de wielcontacten  links en rechts met elkaar verbonden, SUPER RIJDEN!!
Hoop deze tram nog jaren te kunnen gebruiken! Bravo Kato!