donderdag 29 september 2011

BEC PCC in aanbouw!

De VTM ziet na jaren een wens in vervulling gaan met de aanschaf van een BEC PCC van de 1100 serie! In de zeventtiger jaren van de vorige eeuw had ik al eens zo'n BEC pakket gebouwd, maar heb deze van de hand gedaan.
Deze nieuwe BEC PCC heeft andere motordraaistellen, die er wel iets degelijker uitzien dan de oude. Ik heb er nog niet mee gereden, dus we wachten af! Het is wel mooi dat de draaistellen al elektrisch met elkaar zijn verbonden. In het pakket zelf zitten 2 ongemotoriseerde draaistellen (die komen altijd van pas) en de motordraaistellen worden separaat bijgeleverd.
De witmetalen delen zijn identiek aan die van vroeger, met dezelfde ideale pasvormen,,,,
Dus niet, dus ik besteed vele uren on een zo glad mogelijke wagen te krijgen, Ik heb geen ervaring om witmetaal te solderen, dus zet ik de wagen in elkaar met de beproefde "knoeien met secondelijm methode" in elkaar. Daar ben ik zo onderhand wel een expert in geworden.... lol! Secondelijm van de "Action" vind ik perfect bruikbaar! 2 tubetjes voor 48 cent. Ik heb er meestal de koelkast mee vol liggen. Blijven er toch nog naden zichtbaar dan werk ik die weg met 2-component lijm van Uhu. Wanneer die uitgehard is, kan je die gewoon slijpen en schuren, alsof het een stuk Resin is, Ook is dit super glad te krijgen. Uiteraard wordt deze tram gelijk op bovenleiding bedrijf gezet.
Hier wat eerste fotootjes:






De wagen staat nog in een heel dun laagje primer, Komende tijd krigt  deze tram veel aandacht!
Deze foto is met reeds een geschilderd dak. De tram zelf wil ik proberen te spuiten.