maandag 2 januari 2012

Railz Miniworld

De VTM-directie heeft op 30 december een bezoek gebracht aan Railz Miniworld in Rotterdam!
Een citaat:
"De miniatuurwereld is op dit moment ongeveer 500 m2 groot. Er rijden meer dan 100 modeltreinen rond op meer dan 2 kilometer rails! Ook rijden er computergestuurde modelauto's rond tussen de honderden modelgebouwen. Elke 24 minuten dimt het zaallicht in een reeks avond- en ochtendkleuren, waarbij ongeveer 15.000 lampjes in huizen en op straat de miniatuurwereld verlichten. De besturing wordt gedaan door ruim 20 computers, meer dan 600 printplaten en 42 kilometer kabel" einde citaat uit het boekje van Railz.
Ik vind het een indrukwekkende prestatie die door de vele medewerkers en modelbouwers is geleverd.
Een kleine kanttekening van mijn kant - je mag het muggenziften noemen - maar ik vind het niet correct dat alle elektrische lokomotieven hun rondjes draaien met de pantograaf naar beneden. Ook trams rijden rond met de panto naar beneden en in veel gevallen ook nog eens zonder aanwezige bovenleiding. Maar ik denk dat 99,9 % van de bezoekers dit niet als storend zal ervaren, daar is het gewoon te mooi voor.
Ik zal in een paar afleveringen wat foto's laten zien.
Verder iedereen de allerbeste wensen voor 2012!