woensdag 9 mei 2012

Smalspoortram voor het Trammuseum

Ik had een stukje smalspoor aangelegd van het Trammuseum naar de kolenopslag van de centrale van de VTM. Ik had een speelgoedlokje van SIKU voorzien van een 9 mm aandrijving van KATO. Wat ik er verder mee moest wist ik nog niet. Op het wereldwijde web zag ik hoe een Amarelis tram (souvenirmodel) voorzien werd van dezelfde KATO aandrijving. Dat bracht me op het idee om het lokje maar weer te slopen en de paardetram (ook een souvenirmodel) te voorzien van deze aandrijving. In de beginjaren van de "echte" tram werden ook vaak paardetram rijtuigen verbouwd tot elektrische wagens. Zo gezegd, zo gedaan. Het was snel gefixt en zie hier: Een smalspoortram als atraktie voor het Trammuseum ! !




Een afbeelding van de tram in nieuwe kleuren:


De tram heeft een eigen trafo en rijdt - in tegenstelling tot het normaalspoor - op "gewone" railvoeding. Later zal ik nog wat bovenleiding toevoegen. Ook deze tram is weer gebouwd aan de hand van de door mij geschreven cursus in twee delen:

1. Hakken met de Dremel
2. Knoeien met Secondelijm

Een aanrader voor eenieder die de rekening van de tandarts niet kan of wil betalen.......
lol!