dinsdag 28 januari 2014

Nieuwe trams bij de VTM

Er zijn een paar nieuwe trams bij de VTM in dienst gekomen!
Als eerste de 810, die als trekkracht dient voor achterwagen 779. Ik heb gebruik gemaakt van een Resin kap die bedoeld was voor een 800 met die gekke 2 losse 1-assige trucs. Maar goed, met de dremel en secondelijm is alles te veranderen, nietwaar? Een degelijk messing chassis met een Faulhaber motor en een "normale" 2-assige truc eronder, dat is voor mij de ultieme 800. Het is uiteindelijk de 810 geworden, hier bij de halte Raadhuis/Trammuseum met achterwagen 779. Ernaast staat de na 5 jaar gereviseerde 36 met achterwagen 600....


De volgende tram die ik gemaakt heb is de Rotterdamse zgn. "Parkwagen". Toen ze in 1919 in dienst kwamen, werden ze op lijn 1 ingezet naar een park op een locatie waar nu de Euromast staat. In de RETM begintijd waren ze licht crème, bij de RET werden ze okergeel met zwart en de kenmerkende lijnfilmkasten op het dak. Deze laatste versie heb ik gemaakt. Donortram was een Weense K, een Souvenirmodel. Het parknummer is 156.


Rotterdamse trams in remise Lunenburg !


Ik heb nu nog 1 tram op de plank liggen om af te bouwen: een Rotterdamse Delmez !